Saturday, September 4, 2010

Bile engineering pergi ke katering..dapur jadi ribut ibu jadi serabut....semua jadi kalut..hahaha

huh..done..jom completed biasa aku gunekan kalau dah abes kerja..siap kemas2 dapur aku releks sat then bukak pc,sambung cerita aku..arini aku wat kueh tat..kalau sebut pasal tat macam2 ade tat nenas, tat gulung tat kiwilah apelah...org yang terlibat buat kueh aku, adek aku ngn mem besar perhatian ye cuma mem aku je sorng pompuan adek aku lelaki..jgn ingt lelaki kayu nak wat kueh..akikikikik

Aku pon dok nak sibuk2 kat dapur kunon nak blajr wat kueh,maklumlah nak rayekan..baru je nak pecahkan telur big boss dari hall dpn dah bahan aku..
"alah.....takpayah lah nak wat kueh, awak tue tangan besi..merosakkan je kueh org tue."


si ayah sibok dengan menacap sikit2 lagi saki-baki cat yang perlu dikemaskinikan di depan...lame2 suara itu makin dekat.hahah terbakar gak bapak aku dok bahan aku..

dalam hati aku.


" takpe2,aku akan tunjukkan ingt adek aku yg Katering je ke leh wat kueh, walaupon aku dari engineering aku pon boleh!!! " semangat berkobar-kobar

aku mula menguli tepung.mengikut arahan adik aku..la ni aku mengikut arahan adik aku biasa aku yg bagi arahan..takpe aku akur..uli2 lan teruns menguli sahut cabaran ayah ko tunkukan yg ko boleh..

penat menguli akhirnya proses tue membentuk kueh...huh..aku rase mase nak bentuk kueh tue punyalah keras tangan aku...


" hai....kalau camnilah maghrib baru siap"

adeh~...mem pon dah bersuara dok bahan aku..mak ayah aku dah bahan aku ni ..mane leh jad. ok aku akan tunjukkn segala kemahiran aku dari teknikal ke katering....

adik aku mengajar aku dari A to Z. aku tangkap ape yg dia ajrkan..aku pon mula mengambil sedikit tepung sebelum mengelek menjadi tipis dan dibentuk..

gelek punya gelek..nak tarik dari kertas minyak pecah lak tepung ni.....hahahha cam ne ni...sush gak wat kueh ni..aku sblm ni tau makan je..gentel2 jadi rope ini.


"tat gulung..heh~....


ok cun, jadi wah~..kire pas lah ni tapi yg spoilnye tang nak potong..





---------------------->
jauh beza...hahah

yg ni akunye yang tue mak akunye..haha dah cam ape dah aku wat..takpelah kite takde exprince cam org lame.huhu bljr sikit2 t lame2 jadi bukit..mak wa dah pandang gereng je kat wa..
"ko buat kueh ape tue bang!!, cam pelik je"
aku sengeh katmak aku..
" mak sambung mak eh"..."hah!! kan dah ckp lain kali takyah tolong kalau nak main2...
ingat nak tolong tapi bikin kalut kat dapur.. ape lagilah mak aku dah cerita pnjg ..aku agkat kaki cabut~....
cuci tgn bantai tdo..
p/s beli je kueh malam raye murah2 lelong....hahahahah

5 comments:

  1. ok laa tue bro...atleast leh di makan...^^

    ReplyDelete
  2. (fastz)peh.....enak bagat seh....wat suspen sgguh

    ReplyDelete
  3. confirm xsedap ko buat!xnak datang umah.

    ReplyDelete
  4. wey..jgn t ko dtg raya umah aku.nak beraya ja samapai abes raya..hehehe

    ReplyDelete