Friday, September 3, 2010

cerita raya...




Mate taklehnak pejam lak dah taktau nak wat ape dah.tekan-tekan papan kekunci ni. Bali2k google,balik yahoo ....kalau bukak je komputer takde lain facebook..kalu tak facebook aku men online game..ni tah cam mane tah rase nak wat blog lak ni..sental jelah asal jadi...buat hilangkan boring2 aku ..boleh lah gak kongsi cite same2..hmm~..

Lagi seminggu je nak raye..biasalah kalau nak raya.kueh,langisr,mengecat rumah maklumlah sume serba baru baru feel nak raya.hari raya budak kecik paling meriah.Kata org kalau takde budak kecik ni cam tak raye..yelah dia yg paling sibuk,nak2 kat masjid tang tarawikh.wah yg mainkejar2 lain yang terpekik lain.org yg jaga budak kecik kat masjid tue nama dia cik dollah..sampaikan cik dolah ckp.
"oi budak2, kalau ko taknak semayang baik ko balik!!!..." hahahahha..
ade ke nak wat ibadah ke halau..kikikik budak2 ni kalau tak de org jaga kat masjid wah dielah raja. tak kire laki ke pompuan..same je..heheh aku pon kecik2 same je kot cam tue..yang aku masih ingt sampai skrg..ade sorng budak bleh bakar mercun dalam masjid..hahahahaha tang tue terbantut sume jemaah nak mengaminkan bacaan imam..heheheh
"aaaa................" "KEBOOM!!! wakakaka..
.mane tak cik dolah mengamuk...Cik dolah tue lama jaga masjid kat sini dari aku kecik2 lu la ni~... kire lagendlah org tue tuekan... boleh di bagi awards otai~..

cite pasal mercun tahun ni dah bape ramai nak putuih jari..aish~.... teruk deme ni yob..aku dulu maen gak mercun tapi..mane ade sampai nak putuih jarilah ..melecur lah apelah..dah tau bende tue meletup..jadi meletup = bahaya=mati=kubur..ko jgn lah pegang dari ko pegang baek ko makan je..senang tak menyusahkan mak bapak ko ngn jiran ko sibuk2 bawak ko g klinik..tak taulah kalau ko nak poular masuk metro muka depan.





"penGAJARAN NIh"


dah sekarang mercun dah diharamkan..dulu releks je jual open kat tepi2 jalan siap pak polisi beli lagi tuk anak2 dia..sekarang kalau ko rase nak mask dalam ko p jual mercun..hahaha raya ler kat lokap.budak2 sekarng ni genius sgt.ade je pengubahsuaian yang nak wat..maklumlah generasi bijak pandai.creative dan inovative!! ( tak bertempat kot). so waspada.pada sesiapa yang ada anak..adik dan pemain2 mercun sekalian..take note!!..

Nak menyambut hari raya nikan sume org sibuk shoping baru baru , perabot baru kalau boleh sume2 isi2 rumah tukaq baru..biar nampak berseri..hahahha mmg berseri tapi hok suami@ bapak jadi mangsa.nak beraya hutang keliling pingang.Nanti pas gaye..huhu gadai rete mende tak terbayar..dah kene tarik..adeh~...malunye...alah der,raye ala kadar je yang penting rasa kesyukuran tue perlu ade..ni raya sokmo tapi puasa...tet! !!.... no commnet...

time kecik2 lu baju raya aku jarang tempah...boleh dikira sebab mak aku pandai jahit...senang je takyah pening pale nak cari tailor..kat sini tailor sblm pose dah ttp tempahan sebab bnyk tempahan katanya..wah kayelah makcik2, pakcik2 tukang jahit..tapi mak aku tak amek tempahan pon, sekadar tok pamili ja..alah sekarng dah senang dah siap byk ..berlamabk korang tinggal pilih je ape kaler nak..ape saiz nak...

pas dah pakai baju raya pagi raya cantik2 segak kacak..tak g semayng pon time kecik2 lu..jarang!!..hahaha startlah ajakjiran aku g wat koleksi..dari rumah ke rumah.....mula2 mesti umah jiran..sebab jiran2 ni paling sengkek dia bagi RM0.50 time aku lu kueh baru 10sen..zaman skrng ni budak2 mane nak pandang.lagi best..

"ni zul duet along bagi, duet gaye "......sambil senyum aku bagi kono dptlah pujian..baeknye along..tapi " alah.....duit besi!!! org nak duet kertas"...hahhaa gelak besar aku budak kecik ckp camtu....

aku bagi duet 50 sen 2 keping time tue..budak2 zman skrng ni ..pepandai belaka. aku gase kalau aku bagi wang mas pon dia tolok dia ingt duit kertas yang paling besar nilai dia..

- k,lah aku nak tolong mak aku wat kerjalah..haha maklumlah adek beradik kau sume lelaki aku paling sulung..kesian kat mem besaq umah ni..kerja dari pagi bertemu pagi...t aku update lagi kat blog ni..cya..camat menjalani ibadah pose..dan nak raye dah wey..


3 comments:

  1. mak oi..pjg tol karangan ko nih...hii...mesti ko karang satu jam kan lan...

    ReplyDelete
  2. hahahha aku refresh balik je..sebab tgk gelagat dak kecik tering balik kot.mase kecik2 lu

    ReplyDelete
  3. menarik utk dibaca...
    em,dr 10 markah sy bagi 8 utk karangan ni ya..hehe
    pakcik dollah tu tetap dan berpencen jaga masjid..kalo xde dia bdk bermaharajalela....

    ReplyDelete